Iklan ini

Sunday, August 7, 2011

merekacipta pakaian surat kabar.

holla back girl.
cam pelikss je tajok entri kan??
hurmmm,
ini cerita hari sebelum semalam.
inilah dinamakan aktiviti mencipta "pakaian beragam".ingat ye adik2, bukan "pakaian seragam", tapi PAKAIAN BERAGAMM.

Bahan-bahan yg diperlukan:
1) surat kabar lamaaaa lorrrr (tak tentu lama la sgt)
2) gunting atau pisau
3) selotep (double side tape aku pun kena kebas sbb selotep tak cukup)


lau dulu masa prktikum,aku dengan kengkawan penah anjurkan ptandingan "mencipta pakaian beragam" ni smpena minggu pddkn sivik.masa yg dberi lbh dr 2 jam lau aku tak silap.
tapi YANG INI,aku kasi kurang dari 30 minit jak!

sebabnyer masa PSK hanya 2 kali seminggu dgn 30 minit setiap kali p&p dijalankan.so,nak tak nak,kena la akku kecikkan ruang masa utk anak2 ini mcipta pakaian diorg.
dah pesan siap2 smggu lbh awl soh pilih MODEL utk mperagakan pakaian tsebut.

arghhhhhhhh,byk cakap pulak den malam ni ha!bek layan gambor2 ni.


pereka fesyen sedang mengukur.

ketat semacam jak baju.

gelak dengan hasil rekaan mereka kot.

wahhh,sebok je nampak pereka-pereka fesyen amatur ni.

macam kelas menjahit pun ade aku tengok kelas TAHUN 5 ni.



after 25 minutes,jeng jenggg jeng..........












model-model memperagakan pakaian masing2.oleh sebab masa tak cukup, aku pun tak smpat nak soh mereka wat catwalk. model-modelnya semua lelaki yg pelbagai ketinggian
:p

kumpulan 1


kumpulan 2


kumpulan 3-diorg lah juara dengan rekaan pakaian gabungan IBAN+MELAYU+KADAZAN.



yang kat bawah ni pulak,KETUA KELAS merangkap boss pereka fesyen :p


ok lah,nak kumpul tenaga cukup2 mlm ini.esok ada acara penting.1 lagi projek baharu akan dilancarkan yg akan menjadikan aku menjadi seorang gadis yang agak sibuk mggu ini.
sekian,terima kasih.


No comments:

Post a Comment

eh,tak cayer??meh klikk!!

bestt sangattt