Iklan ini

Thursday, February 9, 2012

itu lelakiii!


zarah-zarah kegembiraan menular dengan aktif dalam tubuh badan hari ini kerna perangai anak-anak aku yang agak comel. padahal perasaan memang GERAM sebab mereka buat bising melampau-lampau sambil hentak-hentak kaki..tapi,bila perangai comel ni MUNCUL,terus hilang rasa marah.betapa mudahnya hati Cikgu Nur dicuit oleh kanak-kanak 7 tahun.
:)

ok,perangai comel yang pertama terjadi bila aku suruh diorang duduk kat lantai.so,aku siap-siap bawak pembaris panjang konon2 senjata HOT aku untuk menakutkan kanak-kanak rebina ni. tetiba tengok sorang kanak-kanak ni JUGAK bawak pembaris kemetot dia tu dan terus duduk di lantai. SEE!! pembelajaran melalui pemerhatian terjadi yang mana dia pun bawak pembaris sebab tengok cikgu dia bawak pembaris.padahal tak suruh pun. alahaiiiii.....

tarik nafas panjang-panjang......

ok sambung cerita perangai comel kedua.hari ni kami belajar didik hibur.so, hari ni jugak first time aku guna laptop untuk ajar bebudak rebina ni haaa.boleh menyanyi diiringi muzik sambil buat pergerakaan.lagi betambah-tambah seronok kan they olssss temasok cikgu nya sekali...ngeeee. masa tengah kuarkan laptop dari beg,terdengar ayat ni kuar dari mulut-mulut comel tu:-
kanak2: wahhhhhhh,cantikkkkk!
aku: apa yang cantik??
kanal2: laptoppppp...
aku: ohhh.kalau cantikkk,mesti best menyanyi nanti kan??
kanak: besttt cikguuu.
aku: ok,kalau nak nyanyi,dok senyap2 dulu.tunggu cikgu pasang muzik.

so,aku dengan gigihnya cepat2 pasang muzik sebab tanak they ols ni tunggu lama.budak2 ni kalau lambat sikit,mula lah jadi pasar malam.saat aku tarik monitor laptop ke atas...terdengarrr ayat2 ini pulak:-

kanak2: eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... laki!!
aku: hahhhhh..laki???apa yang lakiii??
kanak2: tuuuuuuuuuuuuuuuuu...(mulut muncung ke arah laptop)
aku: manaaaa??
kanak2: belakang laptop cikguuu.kulitt tu...
aku: (terus tengok belakang monitor) ohhhhhhhhhhhh,yang ni??? knapa awak kata laki??
kanak2: sebabbb laki yang pakaiii ituuu. abg saya ada baju ituuu.

nak tau apaa yang dimaksudkan??? hahahah!!! tunggu next entri.

layan dulu gambor dengan salah seorang kanak2 comel.tapi minggu ni dia tak hadir.huhuhuh...



assalamualaikum.

2 comments:

eh,tak cayer??meh klikk!!

bestt sangattt