Iklan ini

Saturday, July 13, 2013

Kisah Kentut Tahun 1

Salam alaik'.

Lama giler tak update kat sini. Gelombang kerjaya mengganas sangat menyebabkan aku umpama pondok usang di tepi pantai terus rebah dan hanyut dibawa arus gelombang itu.
hamboiii, berbunga-bunga bisa ayat kau noks.

okey, hari ini dah masuk hari ketiga berpuasa.amacam? ada perubahankah yang anda rasa? well, bulan Ramadhan bulan yang kita dok tunggu-tunggu. jadi, hargailah ketibaannya :)

senanya, banyak story dah simpan dalam pekasam Cik Lisa yerrrr. tapi tunggu ada kelapangan masa yang melampau-lampau baru post kat ini yerrrr. untuk malam ni, ambo story kisah pagi tadi di sekolah.

Situasi: Kelas BM Tahun 1
Masa: selepas rehat

Isi cerita: 
setelah habis pung pang pung panggg di depan, tiba masa budak buat latihan. sambil2 budak buat latihan, ambo dengan GEMBIRANYA menjalankan PBS yang MUDAH dan SENANG itu untuk kemahiran membaca. well, budak2 memang seronok membaca. dan tak sabar2 nak membaca depan cikgunya. nak tunjuk dia panndai baca. baru seround baca, dah yakin sangat boleh lepas standard yang ambo tetapkan. sedang PBS kusyuk dijalankan,tetiba ada bau pelik dan kurang menyenangkan. 

"Cikgu.....ada bau kentutttt....." --.>budak

"Eh,sapa yang kentut ni???? cepattt ngaku!!!" -->ambo

"bukan saya" "bukan sayaa" "bukan saya" "saya tidak"

tetiba,ada sorang budak tanya, "ada bau telur kan cikgu????"

"arghhhh,tak kisahla,bau telur ke,bau hape ke,yang penting KENTUT!!! cepatttt ngaku,kalau awak tak ngaku, nanti masa balik, ada tahi keluar dari bontot awakkkk masa awak berjalan.haaa, awak nak macam tu??" tanya aku geram.

"tak mau cikgu....."  "saya takda kentut".... "bukan saya"

aku terus menerus ugut, "cepattt ngaku. kalau tak,tak balik awak lepas niii sebab tahi awak tu haaa..."

tiba-tiba...

"hehehe,sayaaaaa kentut,cikgu. tadi,makan telurrrr" rupanya yang tanya ada bau telurrrrrr itulah tuan punya kentut. patutla sebok tanyaaaa..

Kesimpulan:
oleh sebab mereka tahun 1, mereka masih kira jujur jugaklahhhh.. kalau tahun 4, kompom tak berani nak ngaku!!!

begitulahhh ceritanyaaaaa....okey,nak tito luuuu.
babaiiii.... jangan lupa sahur nanti :)

1 comment:

eh,tak cayer??meh klikk!!

bestt sangattt