Iklan ini

Sunday, July 22, 2012

Impian di bulan Ramadhan

Assalamualaikum..
syukur hari ni hari kedua berpuasa. so how? masih bertahankah kalian?
heeheh,kalau tiada sebab musabab yang mengharuskan anda tidak berpuasa,maka teruskanlah ibadah puasa di bulan yang mulia ini.

bila balik kepada tajuk entri kawe malam ini, hurmmm, sebenarnya kawe teringin sangat merasai ibadah puasa  di tanah suci sambil menunaikan umrah. malah,pahala menunaikan umrah dalam bulan Ramdhan sama dengan pahal 1 HAJI. masya-Allah.... memang tak dapat dinafikan, cuaca di tanah suci ketika ini memang tinggi,namun, itulah dugaan dan ujian yang harus ditempuhi.saat itulah kita sebagai hamba diuji dengan pelbagai dugaan.

jap tadi tengok gambar kt fb sorang hamba Allah ni sedang menunaikan umrah di Tanah Suci,terus meluak-luak rasa nak ke sana. ari itu masa umrah (Jun), suhu dah mencecah 40darjah celcius, sekarang apatah lagi..... dalam gambar2 FB itu pun nampak ada jemaah-jemaah yg sedang tawaf menggunakan payung.blh dibayangkan betapa panasssnyaaa di sana...

kawe harap,impian ini akan telaksana jugak nanti insyaAllah.. nak tunggu bulan puasa jatuh dalam cuti sekolah?hohoh..sebab kawe payah nak dpt cuti ni.....huhuhu...
oklah,kawe nak sambung kejeerrr..tertangguh-tangguh dari tadi.oh ya. b4 tu,layan dulu cebisan gambar kembara ke tanah suci bulan lepas.next time ada masa free,kawe wat entri pasal kembara ke tanah suci okey :)
 meh mehhh,makan kurmaa ini :)


selamat malam.
jangan lupa niat puasa :)

No comments:

Post a Comment

eh,tak cayer??meh klikk!!

bestt sangattt