Iklan ini

Friday, July 20, 2012

Salam Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t....
mlm ni dah masok malam pertama untuk berterawih.alhamdulillah... moga solat diterima insyaAllah...

sempena Ramadhan tahun ini, banyak azam baharu yang ingin dicapai.semoga dipermudahkan...semakin meniti usia yang kian bertambah, terasa diri masih terlalu rapuh.maka,dengan kemunculan Ramdahan kali ini, berharap sangat untuk melipatgandakan apa yang patut...
~ yang WAJIB, sudah pasti dilaksanakan ~
~ yang SUNAT, insyaAllah diperbanyakkan ~
~ yang HARUS, sememangnya akan dilakukan ~
~ yang HARAM, memang patut ditinggalkan ~

malam ini before tidur,jangan lupa niat puasa. kalau takut terlupa malam2 yang seterusnya, why not berniat untuk sebulan terus malam ini (ehemmm,peringatan untuk diri sendiri yang kerap confuse dah lafaz niat ke idakk)

bila menjelangnya Ramadhan,teringat pulak satu TANGGAPAN yang pernah terlintas di pikiran pada zaman belasan tahun dahulu. time terawih,biasanya aku prefer terawih di masjid even jauh dari umah.jadi masa keluar dr masjid,nampak beberapa orang yang terkenal dengan kenakalannya sama2 keluar dari masjid. wahhh,terus terlintas di pikiran; "eh,dia pun ada....alhamdulillah...ciri2 suami yang baik!!" kuang kuangggg..JAHAT betul masa tu kan. kesimpulan yang dibuat masa itu ialah "lelaki bujang yang pegi masjid memang bagus dan nampak comel dan boleh lah dipikirkan untuk peringkat seterusnya".

opssssssssssss!

itu dulu hokay! zaman sekolah menengah kan ramai kengkawan satu sekolah yang nakal selalu ganggu kiterrr.tapi bila bln puasa,nampak mereka terawih di masjid, hhilang terus sakit ati. hahahaha..

oklah,cukup dulu ah.berangan tidor awal mlm2 puasa agar tiada bermasalah disiplin ketika bangun sahur.

n'way,SELAMAT BERPUASA untuk u ols dari saya
~ DAYANG NURMALISA ~

No comments:

Post a Comment

eh,tak cayer??meh klikk!!

bestt sangattt