Iklan ini

Monday, April 23, 2012

suatu sudut

mata kasar yang melihat banyak menipu sebenarnya. siapa tak setuju pendapat aku meh sini aku belanja ais krim.hohohoh.

dalam menjalani kehidupan seharian yang gelombang dan arus yang bermacam,pelbagai jenis manusia yang dijumpa. dalam kepelbagaian itu, apa kita melihat mereka dengan pandangan mata kasar? begitu juga mereka,apa mereka melihat kita dengan pandangan mata kasar? dengan pancaindera yang Tuhan bagi adakalanya manusia begitu angkuh dalam memanfaatkannya.

apa guna MATA jika kita tak mampu menggunakannya sebaik mungkin.melihat dengan pandangan luaran tak sama dengan mendalami apa yang tersirat. 

kadang-kadang aku tertewas dengan PERASAAN GERAM dan KECEWA yang tiba-tiba terbit di sudut kecil naluri aku sendiri. dengan patah-patah kata yang terlontar yang mungkin pada mereka tiada apa-apa konotasi negatif NAMUN pada aku,konotasinya cukup berbeda. terlalu murah perasaan SEDIH dalam diri ini kerna mampu kubeli kerap kali perasaan geram dan kecewa berkunjung. 

apa yang dipandang dengan mata kasar harus difikikan semula sebelum melontarkan kata-kata "pujangga" yang punya semantik! 

sebagai refleksi aku sendiri,kita harus bersyukur dengan apa yang kita miliki kini.ada lagi berpuluh juta manusia di dunia yang tidak menikmati apa saja yang kita nikmati hari ini.kita punya keamanan,kita punya wang walau tak berjuta seperti SI KAYA,TAPI SEKURANG-KURANGNYA KITA ADA,BUKAN??????

cukup dulu tinta aku buat petang ini. assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

eh,tak cayer??meh klikk!!

bestt sangattt