Iklan ini

Friday, December 31, 2010

Lisa Selanie di tahun 2010

assalamualaikum...
alhamdulillah dh smpi phujung 2010 kita ni kan?
ekceli,a lot of things happen to me in dis year.tk kesah la menda baik ka burok kan.
macam2 hai! menda2 elok tu kita smpan wat kenangan tol dak?? then menda2 tk elok mcm taik tu kta buang jaoh2 dr pikiran.at least we got dat bad xperience utk djadikan pgjrn utk masa akn dtg.
aik..asal skema jak bunyi2 ayat ku ni??
haha,bajet insaf ke cik kak oi??ahahaha
oklah,kt entri ni aku nk share menda2 yg agak pnting juak jd kt aku spjg 2010 ni.
soryla if entri ni brt dgn gambor ye.klu tknk nengok,ko klik jak x kt ats sana.
klu bminat nk nengok,sila silalah masok n dudok.wat cm umah sndiri k?jgn malu2...
^__^

1) my last prktikum kt sk haji baki,kuching.3 bulan aku kt sini then plus wat internship sebulan lg..jumlahnya 4 bulan aku berkampung kt skolah ni.u know wat??prktikum terakhir ni la first time aku nangis kena tocer dgn lecturer tau??hahaha..ko ada??burok tol perangaii,kena jentik sket da nangiss..congek!!ekot perangaii sapa laa kn?masa tu aku down sgt.gilaa.demamm 2 mggu after kejadian.

2) first time klas ktorang gathering sesamaa kt luar,ok.final year baru semua da masa nk bsama picnic sama2.klu dak,masing2 ada urusan kerajaan yg asik bz memanjang.well,kengkawan aku ni semua pangkat VVIP.tu yg tkda masa nk spend time together =p

3) taun ni jugak mula bjinak2 nk karoke kt enter k sampai tekak kering dh tk kuar sora.haaa..syokk karok sini.nnyanyila puas2 slama 4 jam.no limit...air pun free.
biasanyaa karoke kt k-box jak.seringgit 1 lagu.tp kali ni naik taraf la konon.nyanyi kt bilik khas.
ntah bila lagi nk ke sini kan?huhuhu..

4) taun 2010 la plg kerap melepak kt airport.nk tau pa sbb?hihih..first,sbb aku suka nengok belon.bg yg sarawakian tu tau la belon tu apa kn?yg non-sarawak tu,belon tu kapal terbang laa...mmg aku angau kt belon sangak-sangak.arghh,kantoi!yg baca entri ni,jgn kasi tau org len tau aku angau kt belon.ok,sbb yg ke2 aku suka mkn laksa kt situ.sedapp woo..besauu pulak dia punya mangkok.siap blh masok kpala aku dlm tu.haha!aku tipu.mana da mangkok besar sgt.tp mmg besarr laa ^0^

5)utk pengetahuan korg,aku mula stay out grom hstel since sem 8 iaitu final sem aku.so,sejak dok luarr,salu jak merayap mlm kan.haha.lepakk kt mana2 tmpat best utk landing.mcm tk pnah jumpa kwn.padahal nyewa serumah.adaa jak cerita.ko ada lepak kt McD kol 2 pagi??ada??ahaha..aku ada..balik karok,perut lpr after mlalak,terus g membaham doublechesee buger.

6)my bday taun ni sgt best sbb dpt 2 surprise tau!first dari maksu aku,dia anta kek cheese kt umh sewa.siap dgn lilin...
then surprise dr kengkawan tsayang yg dbuat kt McD.best la korangg..final year br dpt celebrate bday kt luar kampus :)

7) raya taun ni bmkna jugak sbb first time g braya kt tmpat mak aku mbesar tau.dulu nenek belah mak aku mmg tggl kt kpg ni sblm bpindah kt tmpt aku stay skrg.nek bot tau g kpg tu.hihihih..mak aku cite la sikit history diorg mase dok kpg tu..sedeh jugak aku dgr kisah2 lama tu.so,aku kena syukurla dgn life aku skrg.mkn minum pakaian tmpt smua cukup.
alhamdulillah.... :)


8)memandangkn final semester menyewa d luar,jd buatla ramah tamah kecil-kecilan (alahai,comeynye bunyi) kt umh sewa kitorg ni.tetamunya tkdak org len mlainkan clasmet sndiri..balik kuliah ptg,terus cpt2 balik ke lorong 18..

9)2010-final year for my degree,so normal buat tesis kn?tp utk dgree budak2 mktb,tesis tu lbh pemes dsebut dgn AR (Action Research).mls aku nk cite pjg2 sal AR.sakit jiwa.haha!
kira puas ati la sbb bpeluang mbentang hasil penyelidikan aku dgn baik kt dpn lecturer2..
mau tk nebes kau cik lisa?nebes jwb soklan sbenanya..

10)taun 2010 jugak jd sjrh buat aku sbb first time nyanyi kt dpn crowd yg ramai yg tdiri drpd menteri,vip,lecturers n some important persons la kiranya.gilaa...tk pnah dbuat aku tau nyanyi2 kt pentas dpn ramai2 org.biasanya nyanyi dlm blik k-box jak.thnx la kt Malam Muzikal IPG-KBL yg bg pluang kt aku show bakat aku yg tk sberapa ni =D

11)lagi 1 sjrh kt idup aku tcipta thn 2010 ni bila aku dpt title Queen Of Da Nite ms anual dinner mktb ari tu.aku pun tk sangka la tuah yg bawk aku dpt title tu.n'way,syukur la..ada gak wat kngn kn?lagi 1,mlm tu jugak ntah penyakit apa mrasok aku,aku mnari industan utk klasmet aku yg nyanyi bolechudiyan.menda pelik lagi aku buatt...adushhhh.

12)nyanyi lagi masa fawewell diner dgn juniors n lecturers ari tu.kali ni nyanyi akustik pulak.yg tk malu sgt sbb tk ramai org.hihih..so,ada konpiden sikit la konon.kiranya last aku perform spjg aku kt mktbb laa mlm ni kan.

13)second time beraya aji jauh dr parents,but first time beraya aji dgn family angkat.dok jaoh dr mak bpk kandong,so,bila raya bjauhan,g la umh mak bpk angkat... ^__^

14) well,time cuti skolah kn byk majlis kawen2 ni.kali ni,aku tetiba pulak rajin nk pegi kenduri2 itu.apasal hah??dh gatai nk kawen juak kah??keja pun belom,dh gatai nak kawen.



wokey...enough!begitulaahh kejadian2 yg blaku kt insan bnama DYG NURMALISA ABG MOHD SELANIE spjg tahun 2010.
di ksempatan ni aku nk ucap Selamat Tahun Baharu 2011 kt korg yg sudi melawat belog aku ni.
thnxx ya sbb sudi juak jengok2 entri aku yg ntah apa2 ni kan.
sorila klu ada antara entri2 aku menyinggung perasaan kalian...
yg baik itu dtg dari Allah,yg kurang itu dtg dari kelemahan aku sndiri....
^__^
jgn jeles :p

No comments:

Post a Comment

eh,tak cayer??meh klikk!!

bestt sangattt