Iklan ini

Wednesday, December 22, 2010

"Sihat" tu okey what??

wah..megahhnya bunyikk tajuk entri. "sihat" if refer kt kamus dwn bahasa edisi ke-4 wana merunn yg aku ada skrg ni mengaatakan bahawa "sihat" ada 4 maksud:

1) x kena sebarang penyakit,segar
2) sembuh dr sakit.
3)bjalan dgn lancar,dpt diterima
4)tidak menimbulkan keburukan
(sumber:kamus dewan edisi keempat)

hurmm,skrg mana2 aku pgi,mesti ayat2 cinta yg menyapa aku

"wah.sihaatt na dh kawu"

"lamak x jumpa,makin sihat da.."

"sihat naa ko Nur"

bila tgk ayat2 cinta kt ats,"sihat" aku kategori mana hah??hurmm...aku rasa yg no 4 kot??ahaha...skadar nk sedapkan ati aku yg dh lama sedap hingga mjilat jari.
bila ayat2 cinta itu dh kuar,serta merta aku bg senyumann yg plg maniss aku ada dgn gigi taring ku terkeluar sdikit mcm ini
haha!!thenn..aku cakap "sy senang ati....takdak keja lain masa cuti...mkn tdo,tgk tv,on9...tu jaa.."
jawapan standard aku lah kan?? :p

bl aku tanyak mak aku, aku sihat ke dak,dia ckp
"mknn jak laaa slagi maseh ada pluang nk mkn.mun dh sakit,even anggur,piza,ayam skali pun,ko sikkan dpt mkn....."
nahh..bgitulah jawapan mahal mak aku.
then,aku pun pikir...btul juak mak aku ckp nak??
ahaha..ekceli word "sihat" itu word sopan utk ganti "gumuk"...kih kihhh...
alaaaa...nanti2 aku dpt body cam dolok2 lagikk,k???

skrg beralih kpd "chubby". chubby is comel what.betulllllllllll..comellll bahhh..
bila ko tgk baby yg chubby,mesti ko rasa n cubit2,nk picit2,nk gigit2 jak baby tu kn??ahaha..ganasss .perhatian kpd ibu2 yg m'punyai bayi2 yg chubby,jauhi bayi anda dr saya kerna sy akn menerkam bayi anda jika sy tjumpaa bayi yg chubbyy!!
tp betul la,org chubby tk semestinya gemok.smtimes,pipi jak yg chubby.tgk badan,ok jakk..ndak la gemok mana pun kn?

ari tu jumpa kazen yg berbulan2 aku tk jumpa.masok jak pintu rumah,bliau dh terus lafazkan ayt2 cinta lagi:

"sihaatt naa dh kawu kinek tuk Nur...pipi ya chubby jakk.."

kuang kuangggg....ko ada??pakejj la "kechubbyan" aku skrg.

wajah di awal taun 2010.mmg dh chubby pun.

yg ini lagikk macam bola gimnastik pjk budak taun 1.

oh yg ini tidak chubby bukan??ishh jawabb la YA!!!

bah,yg ni sihat n chubby???

oklah,idea da abes.puas dah mcarut sini.tkda niat apa2 pun.saja nk taip sini.
kita sama2 manusia biasa.tkdak yg perfect rite??
PEACE ^__^
okla,ai nk pra-berfoya kejap.
esok lusa baru berfoya yg sebenar.


No comments:

Post a Comment

eh,tak cayer??meh klikk!!

bestt sangattt