Iklan ini

Saturday, January 29, 2011

ke mana aku akan ku bawa diriku.

alahai..cam sdih jak tajok entri aku kali ni kan?
tp etul la,itu la yg tgh dok ada dlm kpala hotak aku skrg ni.
mana aku nk bawak diriii lepas dpt srt posting!!!

ok,ok....skrg aku nk share sesuatu.

Seramai 1,950 graduan Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (PISMP) daripada Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM) boleh melapor diri di sekolah-sekolah yang ditetapkan pada 7 Feb ini selepas urusan penempatan tempat mereka mengajar diselesaikan sebelum akhir bulan ini.

Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Wee Ka Siong berkata Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) menyelesaikan urusan pengiktirafan mereka semalam dan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) sedang dalam proses menguruskan penempatan mereka.

"Semalam Bahagian Pengurusan Sekolah Kementerian Pelajaran telah terima surat daripada MQA memaklumkan pengiktirafan itu dan mereka telah terus memaklumkan kepada KPM bagi menguruskan di mana graduan PISMP akan dihantar mengajar.

"Graduan boleh menyemak portal KPM mulai 1 Feb untuk mengetahui di mana mereka akan ditempatkan," katanya kepada pemberita dalam satu sidang media di Labis.

Wee berkata 1,950 graduan terbabit merupakan kumpulan perintis lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang mengikuti Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) di IPGM yang mengambil masa selama lima setengah tahun, termasuk satu setengah tahun kursus pra-universiti.

Mereka menamatkan pengajian akhir mereka di IPGM, yang dahulunya dikenali sebagai Maktab Perguruan akhir tahun lalu.

Beliau berkata masalah tidak timbul melibatkan graduan lepasan PISMP daripada universiti tempatan memandangkan pengajian mereka tamat pada bulan Ogos atau September setiap tahun dan MQA mempunyai masa sehingga empat bulan untuk menguruskan pengiktirafan terbabit.

"Ini merupakan kes yang unik selepas kita meminda undang-undang sedia ada bagi membolehkan IPGM menawarkan PISMP enam tahun lalu dan mereka ini merupakan kumpulan pertama yang tamat pengajian akhir tahun lalu. Kita telah berusaha sedaya upaya untuk mempercepatkan urusan penempatan mereka," katanya.



ok,dh puas baca dh?
ni la yg dok teka-teki slama ni.asik tetanya-tanya dgn soklan2 spt berikut:
1)bila nk posting...
2)cney ko posting?
3)bila tauk posting?
4)dh posting?
5)ngaja cney?
6)semua ktk org lom posting?
7)negeri ni dipintak ko?
8)ko mintak posting sini??
9)ko rasa2 ko dpt ngajar kt siney?
10)mun ko dpt kt bla bla blaaa....cmni??

begitulah cth2 soalan esei UPSR 2011.hahaha..gila!
itu baru 10 jak yg snaraikan,mls la nk taip byk2.soklan no 6 tu yg plg parah.adaka patut ditanyaknya aku sebegitu seolah2 cm aku sorang jak lom posting kn?
soklan 10 pun kurang lbh juak la.utk mjawab soklan tsebut,aku speechless seketika.dan mampu tsenyum.lepas ni,tjawab la suda kesepuluh soklan yg dsenaraikan di atas..

smlm dh tauk negeri jak.slasa baru tauk sekolah nya ya...bapak2..ibuk2..mau aku tkleh tdo mlm selasa tu sbb ati beliangg nunggu tmpat posting.
uwaaaaaaaaaaaaaaaa....


tk lama lg,acara2 seperti ini bakal aku lakukan.eh,aku nmpak kurus!!(prasann gilak)
ini gmbr masa wat internship.mana tk kurus.bz memanjang.smpi mkn mlm pn tpksa skip.

kalu dulu,jarang la involve dlm meeting2 yg besaqq,pas ni,ntah2 aku jd pengerusi meeting!hah,ko hada??


wokeylah,nk jenjalan lawat blog org.
assalaualaikum...

No comments:

Post a Comment

eh,tak cayer??meh klikk!!

bestt sangattt